söndag 28 april 2013

Once you've gone mammatidningsnörd...

Förr om åren (läs; innan jag blev förälder) köpte och prenumererade jag ofta på såna där glossiga magasin, typ Elle, Sköna hem och liknande. I samband med graviditeten började jag köpa gravid- och mammatidningar istället. Köpte i princip alla jag kom åt, vilket gjorde att jag kände mig rätt mätt på såna efter ett tag.

Varje gång jag nu står framför ett tidningsställ i affären tänker jag att jag ska återgå till skönhet eller heminredning. Hallå?! Jag är faktiskt mer än bara mamma!

Och varje gång händer samma sak; jag väljer mammatidningen. Hur mycket jag än vill, slutar det alltid med att jag tycker att det är mer intressant med ett test om gummistövlar än om nya mascaror. Och visst är det kul med heminredning. Men handen på hjärtat - det absolut roligaste är ju barnrum och inspirationen till sådana får jag mer av i Vi föräldrar än i Elle interiör.

Tidigare tyckte jag att detta faktum om mig själv var lite sorgligt. Nu har jag dock förlikat mig med tanken på att jag är en äkta mammatidningsnörd som gärna läser ett reportage om för- och nackdelar med offentlig amning eller husmorsknep mot snoriga små barnnäsor.


Inga kommentarer: